Wikia

Guild Wars Propheciec Edit

Propheciec speelt zich af in een wereld gebaseerd op een westerse stijl avonturenverhaal. Je begint in het grote land van Ascalon, het helpen van de koning en zijn Prins in hun strijd tegen de vicieuze Charr. Het verhaal gaat dan verder over vele landen en naties, waarbij je door de ijzige Shiverpeak gebergte, de jungle koninkrijk van Kryta, en de lang verlaten Crystal woestijn, in een poging om een dodelijke kwaad stoppen met het vernietigen van de wereld.

Guild Wars FactionsEdit

Factions speelt zich af in een Aziatisch thema wereld. Je begint in het klooster voor nieuwe rekruten op Shing Jea Island, waar je zal worden opgeleid door de bekende Master Togo. Het verhaal gaat verder dan op het vasteland waar je mensen, en mensen uit heel Factions zal ontmoeten. en je zal mischien bondgenoot worden met een van de strijdende partijen van de Luxons en de Kurzicks, en je begint een zoektocht naar de keizer om te redden, van de kwade Shiro Tagachi.

Guild Wars NightfallEdit

Nightfall vindt plaats in de Noord-Afrikaanse thema, continent van Elona. Je begint op het weelderige eiland van de natie Istan. De natie Istan is net aangeworven om het nobele orde van de Sunspears bij te wonen. Je avontuur neemt je mee over de zee naar het vasteland, waar je de militaire natie van Kourna ontmoet, onder leiding van Warmarshal Varesh, en de koopman natie van Vabbi, geleid door de drie prinsen koopmannen. Uiteindelijk zal je uit onderneming in de verlatenheid in een poging doen om heel Elona te redden van een kwaadaardig legers, en van Abbadon.

Guild Wars: Eye of the NorthEdit

Eye of the North vindt plaats in Tyria - op het continent waar de originele Guild Wars campagne plaatsvond. Het is al zes jaar sinds de gebeurtenissen van de Profetieën. Met het oog op het dreigende gevaar van het oude wezens die zich over niets anders dan verwoesting willen hebben over heel Tyria, ook moeten de spelers nieuwe lander verkennen, die je nog nooit eerder hebt gezien - het Verre Shiverpeaks, de Charr thuislanden, Tarnished Kust, en het hoofd onder de wereld zelf om dit kwaad te bestrijden.