Wikia

De Professies: Edit

Er zijn in dit spel in totaal 10 professies of in het engels professions. Hiervan zijn er 6 basis, ook wel de 6 "core" profesies genoemd. Dan zijn er ook nog 4 andere professies waarvan van die vier maar 2 in de 2 andere delen van Guild Wars komen genoemd Guild Wars Factions an Guild Wars Nightfall. Elke professie heeft zo zijn vaardigheden maar alleen de eerste professie die je kiest kan zijn belangrijkste vaardigheid gebruiken. Dit wordt de "Primary Skill" genoemd. Wanneer je een sub-professie neemt kan je nooit hun "Primary" attribuut gebruiken.

De Core / basis  Professies: Edit

De Strijder:
Warriors

De strijder, Warrior in het engels, concentreert zich vooral op fysieke aanvallen. Om die reden hebben hun harnassen dan ook een grote verdediging waarde. Ze hebben ook een grote assortiment aan wapens: een bijl, een lange hamer, en een zwaard met elk wapen hun eigen assortiment aan vaardigheden, of skills. Ze hebben ook een groot aantal levenspunten waardoor ze zeer goede tankers kunnen zijn wat betekent dat ze de aanvallen van de vijand incasseren zodat de vrienden van de speler de vijand kunnen doden. Dat met hun verdediging maakt de Strijders tot goede vechters ware het niet zo dat ze een vreselijk laag energie hebben. Hierdoor kunnen ze maar weinig skills tegelijkertijd gebruiken. Maar ook voor dit is er een oplossing: Ze kunnen Adrealine gebruiken die opvult voor elke slag die ze geven of krijgen waardoor ze bepaalde vaardigheden kunnen activeren.Hun attributen staan onder deze tabel:

Kracht / Strength

(Primary)

Het Vergroot de kans dat je de bescherming van de tegenstander kan vernietigen. Deze attribuut is de basis om grote schade te geven aan je vijanden met je andere vaardigheden.
Zwaardkunst Het vergroot de basis zwaard schade en ook de schade van zwaard-vaardigheden.
Meesterschap met Bijl Het vergroot de basis bijl schade en de schade van bijl-vaardigheden.
Meesterschap met hamers Het vergroot de basis hamer schade en de schade van hamer-caardigheden.
Tactieken Het vergroot de effecten van bevelen, shouts, en houdingen, stances.

De Elementalist:
Elementalist
Een persoon die de krachten van de 4 elementen gebruikt: Aarde, Wind, Vuur en Water. Elk van deze elementen hebben hun specialiteiten, zoals vuur grote schade geeft maar dat aarde zowel je eigen als die van je mede-spelers hun bescherming omhoog laat doen. Deze professie heeft niet meer dan redelijke levenspunten maar hun specialiteit ligt vooral in hun energie capaciteit. Deze energie capaciteit is de hoogste van alle professies vooral dankzij hun "primary" attribuut die hen om de paar niveau's hun energie maximum vergoot. Hun verdediging is ook niet meer dan redelijk maar dankzij de aarde-element spreuken kunnen ze met een goede vaardigheden-build de verdediging van een warrior overteffen. Hun wapens zijn staven die elk ook een element heeft. Deze zijn hun attributen:

Energie capaciteit

(Primary)

Deze attribuut vergroot hun energie capaciteit en dus hun energie maximum. Het vergoot ook de effecten van vaardigheden dat hun energie hersteld.
Vuur Magie Het vergroot de duur en effecten van vuur vaardigheden die schade aan vijanden geeft en een grote schade gebied heeft.
Water Magie Het vergroot de duur en effecten van water vaardigheden die vijanden vertragen en tegelijkertijd schade doet.
Aarde Magie Het vergroot de duur en effecten van aarde vaardigheden die de verdediging van vriendelijke personages vergroot en schade doet aan vijand zonder te letten op hun verdedigingswaarde.
Wind Magie Het vergroot de duur en effecten van wind vaardigheden die de verdediging van de vijanden gedeeltelijk negeert en hun zowel verblindt als op de grond laat vallen waardoor hun activerende vaardigheden gestopt wordt.

~