Wikia

De gilde (ook wel Guild of gild genoemt) is de basis van Guild Wars. Gildes worden gebruikt in GvG ook wel gilde tegen gilde gevechten.

Je hebt geen ledennodig om een gilde te creëren, onderdeel zijn van een gilde is helemaal niet nodig om volledig te genieten van de wereld van Guild Wars. Het kan echter een ander element van teamwork een deel van een actief gilde toe te voegen aan het spel, en het helpen van de guild om boven aan te komen. Lid zijn van een gilde zal ook helpen met het verkrijgen van vriendschap in Guild Wars.

Het maken van een GildeEdit

Voor het maken van een gilde, moet je spreken met een gilde griffier (Guild registrar), die kan een guild voor je maken tegen een vergoeding van 100 goud. De agent zal u vragen om een gilde naam, en een 2-4 karakter afkorting die zal verschijnen naast alle namen van de gildeleden. Bijvoorbeeld, een karakter genaamd "Rojhaz Gravewit", in een gilde waarvan de afkorting is "abcd" zal verschijnen als "Rojhaz Gravewit [Abcd]." Het maximum aantal teken is 31, inclusief spaties en het minimum is 3 karakters. De naam moet worden gemaakt van twee woorden minimum.

Zodra uw gilde is gemaakt, kunt u beginnen met het uitnodigen van leden.

Een heel account kan maar van een gilde lid zijn, je kan niet lid zijn van meerdere gildes op het zelfde moment. Merk ook op dat een leider niet in staat is om gilde te verlaten terwijl hij of zij nog steeds leden heeft in de gilde. Tenzij de leider iemand anders aanstelt tot leider.

Het is belangrijk op te merken dat je niet de naam van een gilde te veranderen na de schepping onder alle omstandigheden.